Cap al rebombori dels dimonis: Miquel Jordà i Màngel amb els vents, Rafa Tormo, el foc |
Mimo Domenico |
La ciència es va apropant a l’art
on l’atzar és un element essencial.
(CHM)
Rafa Tormo obre l’acció amb una guerra de foc contra les aigües.
Escamandre, el Roig, riu de Troia, revoltat contra els cadàvers i la sang de la
guerra, surt de mare per aturar la desfeta o reprendre els costums dels homes.
Hesfest, el Coixo, el força a la neutralitat. Tanmateix Rafa portarà el
rebombori dels dimonis a l’acció impugnada, a la vindicació, col·locar-nos
com a cosa entre les coses, deixant fora tota idea d’ànima, o de cor com a
memòria identitària sense fisures. Acció i coets i músics.
I ara, qui posarà veu a la sort? Arnau Sabaté (1), que arriba en presses
i se’n vol anar, destil·la aigua clara. Dóna curs a la llum de bengala de David
Ymbernon, poeta de la taronjada, cuiner del tardet, qui ens llegeix versos
del seu llibre Carbassa emergent.
També es decideix Bernat Rodell, la nova
generació de Vandellòs, com qui diu nova cultura de l’aigua.
I què contents de tenir aquí la veu de Glòria Coll, versos de violoncel.
Comença amb Andrés Estellés i continua amb la seva obra, artefactes sensitius,
vibració de l’experiència, El soroll sec de síndria que es
bada, / un pèl que cau, l’última nit d’estiu. / Nul se’m desfà el trenat de
l’antic somni: / se sent de lluny, allà on trenca l’onada, / un crit somort de
desig no acomplert.
Ester Xargay esventa entre el seguici la publicació participativa de
Barcelona Poesia, Antihomenatge
Paraparèmic a CHM: “La poca-solta, o poc sentit, de Dadà dinamita el
pedestal de la Deessa Raó que acompanya al Parnàs del Déu Sentit...”
Arnau Sabaté |
Arnau Sabaté |
M. Rodell |
Glòria Gil |
David Ymbernon |
Màngel crida a la Colonoscòpia |
Nota
1: Arnau
és boueta des de les primeres edicions. Ell va tenir la gosadia d’intentar tancar
la bouesia en una gàbia. El 2012 ho va aconseguir: http://bouesia2.blogspot.com.es/2012/06/bouetes-engabiats-llico-inaugural-del.html
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada