Sala gran: esq: fotos, documents, premsa, antologia...; al fons, peixos-missatge |
fins al 29 de Juliol
Lo Pati Centre d'Art - Terres de l'Ebre
C/ Gran Capità, 38-40
Tel. 977 700 904
43870 Amposta
Tel. 977 700 904
43870 Amposta
Horari de visita: divendres i dissabtes de 18 h. a 21 h.
Comisariat: Joan Bonet, Patrícia Carles i Miquel Àngel Marín.
Disseny de l’espai i concepte expositiu: Joan Bonet i Patrícia Carles.
Col·laboració en la realització del taller: Carme Domènech, Gisela Daura i
estudiants de l’Institut de Deltebre.
Sala gran: plafó central amb accions de Benet Rossell, Carles Santos, Pau Riba, Llorenç Barber, Sisa, Lo Butifarra, Carles Andreu, Perejaume, Pepa Plana, Sol Picó... Al fons, esq., bidó d'aigua. |
Joan
Bonet i Patrícia
Carles han estat els artífexs de la transformació de l’espai del Patí
d’Amposta en un tocom capaç de fer confluir diferents registres i documents de
les Bouesies passades, oferir un marc per a les acceleracions bouètiques i de
crear una hèlix que esbandeixi als quatre vents l’entusiasme de la Bouesia:
ACCELERACIÓ BOUHAUS (1912-2012). Bonet i Carles han aconseguit oferir al bell
mig d’Amposta una diversitat d’elements -un
urbanisme amb músics a cada cantonada, amb performers a cada cantonada- que
fan i provoquen moviments de creació.
Sala gran: al fons, instal·lació peixos-missatge; dreta: vídeos i plafó vertical de flora |
No ha estat una empresa fàcil, però fèrtil per
a l’espectador que es capbussa en les aigües d’aquest diàleg entre creació i territori
(el Delta): peixos i bous, retalls de diaris, libres, cròniques de bloc,
cartells, guions, projectes, documents gràfics, vídeos, elements d’attrezzo i
elements reals... fins i tot s’enfonsa en el temps i indaga en antecedents que
esdevenen referents. Encuriosit i tafaner, l’espectador s’entusiasma amb la
pregnància dels vídeos d’Ester Xargay
o de la Ferida, o bé evoca les
barcasses a partir dels salvavides o una memorable performance de la Màquina
Quimèrica de Paco de Morales. La
gran foto aèria del Delta amb el gran ull de l’illa de Gràcia veu a
l’espectador bastir el gamb el panell de flora, la fauna piscícola del
taller RELLEGIM I POSEM EN VALOR EL PAISATGE, o el bidó d’aigua fonamental. De
manera que l’espectador construeix el concepte i surt amb una emoció alta i
pensant.
Remarcaré la instal·lació RELLEGIM I POSEM EN VALOR
EL PAISATGE, perquè posa l’èmfasi en el treball col·lectiu, de tal manera Carme Domènech i Gisela Daura s’han guanyat la col·laboració de les noves
generacions, en implicar els joves estudiants de l’Institut de Deltebre en la confecció d’aquests mil missatges-peixos
que naden cap al futur per la mar de
l’art i la poesia.
Una guia segura per recórrer l’exposició es troba al programa de mà (pàg
6): http://bouesia2.blogspot.com.es/2012/05/bouesia-2012-programa-del-1-vi-12-al-1.html
Així diu el tercer paràgraf:
S’hi podà trobar la relectura
d’aspectes de la cultura popular (l’homenatge al Teixidor i la rondalla); la
celebració de formes de vida lligades al paisatge i el territori (l’homenatge
al pas de barca amb el concert de Carles Santos i Llorenç Barber a dalt de les
barcasses); les tensions entre les formes de relació pròpies del món rural i
els canvis en la morfologia urbana; el pensament estimulant continu de Carles
Hac Mor i Ester Xargay, (la no-intenció, el no-assaig, el valor creatiu de
l'imprevist, el posar en qüestió la cultura de l’èxit); i el caràcter
experimental de la Bouesia i el seu modus vivendi (els diferents espais on han
tingut lloc les activitats: espais naturals, places, “xiringuitos”, cases
particulars, bars, barcasses, els carrers...
ACCELERACIÓ BOUHAUS és més que una exposició tot un esdeveniment. (JC)
Fotos: JA, corresponen a l'acceleració 12: Brahams i improvisacions a partir de Brahams, per Tri@ngle, 30 vi 12.
Vídeo, Peixos-missatge (0:16)
Vídeo, Peixos-missatge (0:16)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada