dijous, 18 de desembre del 2008

BOUEMA ALS BOUETES, DE MARAVILLA SAEZ


En el retrete o excusado del taller tengo un ejemplar de Bouesia 2006 y cuando se tercia leo o releo algún bouema en la más estricta intimidad.Un día que iba más suelta me salió este bouema que te envío y me gustaría lo pasaras a tus colegas como homenaje a todos los bouetas que en el mundo son.
Ahí va:

BOUEMA ALS BOUETES

Surto de la meva cova,
on el meu cervell s'adoba
de sentiments i cabòrias,
al sentir llunyants cantics
mugits de bous erràtics
que em donen ganes
d'anar al carrer a jugar.

Trio paraules sonores
engalzo frases canores
en aquesta llengua de pedra i aigua
que tant em costa modelar.

Pedra a pedra construeixo el càntic
maldestra tornejo el rodó càntir
per a de la meva aigua
fer amistosa ronda.

Agosarada i sense vergonya
llenço al vent el mugit enfàtic.

Invito a aigua per a apaivagar la meva set.
Mugeixo festiva fent eco dels vostres mugits.

Mugits, bouemes, càntirs,càntics
buscant un bàlsam
per als nostres jos dolorits;
cercant un tu amable, resemblant
que ens vulgui,
sàpiga,
pugui escoltar.
Mugits, bouemes, càntics, càntirs
de solitaris primats rumiadors
buscant, potser, l'escalfor del ramat.

Doncs,encara que arrogants
enlairem la pròpia indòmita presència,
anyorem el pas compartit de la manada.

Mugits, bouemes, càntics, càntirs
buscant l'amor,
esquivant la por.
La por apalagosa
a les lleis de vida,
al desamor,
al ser i no ser,
al calentament
i al refredament,
tant global com personal,
i fins i tot
a la crisi de l'odiat sistema.

És això poesia?
Preguntem anhelant
que una blava mirada
es clavi en la nostra desvalida mirada,
per a poder dir: Tu

Tu, vosaltres, ramat de bouetes;
germandat de pirats,
de la metàfora paletes,
del absurd, estetes.
Alguns, potser, una mica profetes;
i algú n'hi haurà que sigui de Roquetes.

A tu, a vosaltres,
canalla enjogascada del carrer,
possibles interlocutors valids,
parlo,
canto,
convido a aigua...
mugeixo.
Avui,tot sortint de ma caverna,
perque em ve de gust
perque m'ho demana el cos
i perque tinc ganes de jugar.


Maravilla Sàez

Foto: Francesc Gelonch, http://www.flickr.com/photos/verbola/2568545403/in/set-72157605856732564/